خاصیت نماز شب

در وصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) آمده است :‌ سه چیز باعث پوشاندن گناهان است: آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.


«سلام کردن» یکی از سنت های اسلامی است که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. لازم است یک مسلمان این سنت حسنه اسلامی و دینی را زنده نگه دارد. اما سلام کردن هم مثل هر کار دیگری آداب و اصول خودش را دارد! این کار که سبب می شود میان برادران و خواهران دینی الفت و دوستی شکل بگیرد روش و آدابی دارد که بزرگان دینی آن را به روشنی طرح نموده اند تا هم از مزایای دنیوی و هم اجر اخروی آن برخوردار شویم و چیزی را از دست ندهیم ولو به قدر یک سر سوزن!

 

«سلام» اسم خداست

خداوند متعال اسامی و نام هایی دارد که هر یک از آنها حاکی از یک صفت و حقیقتی در ذات حق تعالی است. «سلام» هم یکی از این اسامی و صفات است که به معنای سلامتی و سلم و دوستی است. خداوند متعال در سوره مبارکه حشر خود را به این نام خوانده است؛ آنجا که می فرماید: «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ » ؛ اوست خداوند یگانه ای که جز او معبودی نیست، مالک و حاکم است و از هر عیبی منزّه می باشد، به کسی ستم نمی کند. (حشر/۲۳)

 

اجازه مخصوص سلام!

خداوند متعال به بندگان خود اجازه داده است که در هنگام ملاقات با یکدیگر نام او را به هم هدیه دهند که با این کار همه ی خوبی ها و خیرات را نصیب هم می گردانند. از این رو سلام کردن بسیار مورد توصیه است به طوری که بر آغاز گر سلام و کسی که در احیاء این سنّت الهی پیشی بگیرد، برکات و نصیب برتر و بهتری وجود دارد. امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که حضرت فرمودند: شایسته ترین مردم نزد خدا و رسولش کسی است که سلام را آغاز کند. همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آغاز کننده ی به سلام به خدا و رسولش نزدیکتر است.

 



+ Source http://sajjadeh.blog.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
نماز های واجب
نمازهای واجب ۶  دسته هستند:
۱- نمازهای یومیه
۲- نماز آیات
۳- نماز میت
۴- نماز قضای پدر که بر پسر بزرگتر واجب است.
۵- نماز طواف واجب
۶- نمازی که به وسیله نذر و قسم و مانند اینها واجب شده باشد.

از مهمترین نمازهای واجب می توان به نمازهای یومیه اشاره کرد که هر مسلمان در هر شبانه‏ روز باید هفده رکعت نماز بدین ترتیب بجا آورد:
۱- نماز صبح‏  دو رکعت
۲- نماز ظهر  چهار رکعت
۳- نماز عصر  چهار رکعت
۴- نماز مغرب‏  سه رکعت
۵- نماز عشا  چهار رکعت

 

 



:: برچسب‌ها: نماز های واجب , نمازیومه , نماز روزانه , عبادت , خدا , اعمال , زمان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
نــماز های مستحب

نمازهای مستحبی نمازهایی هستند که مسلمانان برای کسب ثواب بیشتر و نزدیک تر شدن به خداوند و دوری از شیطان بجا می آورند.

این نمازها به صورت دورکعتی، خوانده می شوند؛ از جمله نمازهای مستحبی می توان به این موارد اشاره کرد:
۱- نمازهای نافله
۲- نماز غفیله
۳- نماز تحیت مسجد
۴- نماز زیارت معصومین علیهم ‏السلام
۵- نماز امام زمان عج الله‏ تعالی‏ فرجه ‏الشریف
۶- نماز هدیه به معصومین علیهم ‏السلام

فهرست و کیفیت تمام نمازهای مستحبی در کتاب «مفاتیح الجنان» محدث بزرگوار شیخ عباس قمی(ره) آمده است.






:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: نماز , مستحب , مقاله , دین , مذهب , نماز یومیه , اسلام , مرجعیت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
واکنش دادستان تهران به استخرهای مختلط

واحد مرکزی خبر: دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: چرا برخی استخرهای مختلط در بعضی گزارش‌ها دیده می‌شود. دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفتگویی با  در پاسخ به این سئوال که شما قبل از اینکه به طور ویژه ورزش را زیر نظر بگیرید، توقع داشتید این اتفاقات در ورزش ما باشد؟ اظهارداشت: می‌توانم بگویم انتظار همکاری بیشتر داریم. خیلی‌ها مدعی هستند. مدعی‌ها کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: الان چند وقت است برخی از دستگاه‌ها( اسم نمی‌آورم) مرتب می‌گویند فساد در فوتبال و فلان جا وجود دارد؛ اینها را ارایه دهند.

جعفری‌دولت‌آبادی درباره پرونده‌هایی که در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ورزشی تشکیل شده نیز گفت: برخی پرونده‌ها در حال تحقیق است و برخی نیز به دادگاه ارسال شده است و میزان گزارشی که به دستمان رسیده رضایت‌بخش نیست.

دادستان تهران در پاسخ به این سئوال که وضعیت تخلفات صورت گرفته چگونه است و آیا مصداق‌هایی برای گفتن وجود دارد یا خیر افزود: متاسفانه پول در برخی جاها حاکم شده و جای رفتارهای پهلوانی را گرفته است و مصداق این مساله در فوتبال و باشگاه‌های بدنسازی وجود دارد که چند وقت پیش در خصوص باشگاه‌های بدنسازی اقداماتی را انجام دادیم.

جعفری دولت‌آبادی اضافه کرد: چرا در برخی باشگاه‌های بدنسازی مواد مکمل توزیع می شود؟ چه کسی پاسخگوست؟ چرا برخی استخرهای مختلط در بعضی گزارش‌ها دیده می‌شود. دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند.



:: برچسب‌ها: دادستان , تهران , استخر , مختلط , دختر , پسر , محرم , نامحرم , اسلام , مذهب , دین , ایران , تهران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
واکنش حضرت آیت الله مکارم به سخنان رئیس جمهور در جمع ناجا

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از تابناک، یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام گفت: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سخن یکی از مسئولان در خصوص مسئولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی بیان کرد: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یکی از مسئولان محترم گفته بود که وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام بیان کرد: بیان این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و قوانین ما از اسلام برگرفته شده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه افراد جامعه اعم از پلیس و غیرپلیس موظف هستند که قوانین اسلام را اجرا کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در خصوص اجرای امر به معروف و نهى از منکر نیز طبق قرآن کریم همه مسلمین وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه بیان چنین سخنانی روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند، گفت: نباید زحماتى از سوی نیروی انتظامی در خصوص تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده نادیده گرفته شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: با بیان این سخنان چراغ سبزی برای افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف نشان داده می‌شود که گویا از این به بعد آزاد هستند و پلیس هم کاری به ایشان ندارد.

وی ادامه داد: آنها بدون این سخنان چه کارها که نمی‌کنند و وای به حالی که به این افراد چراغ سبز نیز نشان داده شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیدواریم نصیحت دوستانه ما پذیرفته شده و از تکرار چنین سخنانی پرهیز شود افزود: امیدواریم که به فرمایشات رهبر انقلاب که اخیرا خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند و آنگونه که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایت الله مکارم , ایران , حسن روحانی , ریاست جمهوری , حجاب , بازتاب , سخنان , سیاست , دین , مذهب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394
سردار سلیمانی: دوست دارم فرماندار سیستان شوم

ی در حاشیه این مراسم با برخی نمایندگان نیز گفت و گو کرد.

در همین رابطه حلیمه عالی نماینده مردم سیستان از گفت و گوی خود با سرلشکر سلیمانی در حاشیه حضور وی در مجلس خبر داد و بیان کرد: در این گفتگو مسائلی پیرامون منطقه و مشکلات آن بیان شد و سردار سلیمانی خواست تا برایش دعای شهادت کنیم.

عالی از علاقه سرلشکر سلیمانی به مردم سیستان خبر داد و گفت: ایشان در این گفت‌وگو ابراز علاقه ویژه به مردم سیستان نمود و بیان کرد «من به سیستان و مردم آن دیار تعلق خاطر دارم و آرزو دارم پس از اتمام ماموریتم اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد، فرماندار سیستان شوم و به مردم آن منطقه خدمت کنم.»

پیش‌تر سردار سلیمانی در زمان نبردهای سنگین با گروه داعش در عراق و به خصوص سوریه در پاسخ به این سوال که در این روزهای سنگین نبرد بیشترین توسل را به کدام شهید دارد، گفته است به شهید حاج قاسم میرحسینی، قائم مقام خودش در لشکر ۴۱ ثارالله از دیار سیستان بیشترین توسل را دارد به گونه‌ای که هر وقت نام این شهید را بر زبان می‌آورد متحول و منقلب می‌شود.

بی‌شک راز علاقه و تعلق خاطر این سردار رشید به مردم سیستان و آرزوی خدمت رسانی به آنها ارتباطی به یار و همرزم شهیدش "حاج قاسم میرحسینی" از دیار مردمان مظلوم سیستان دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سردار سلیمانی , سیستان و بلوچستان , سید امیر قزوینی , ایران , فرماند , لشکر , شیعه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1394
آيت الله مدرسي خطاب به آل سعود: کمي شرف داشته باشيد

حضرت آيت الله سيد «محمدتقي مدرسي» از مراجع تقليد عراق طي اظهاراتي شديد اللحن رژيم آل سعود را مورد انتقاد قرار داد.

اين فقيه شيعه در سخنراني هفتگي خود که در روز پنج شنبه هر هفته در دفترش در شهر کربلاي معلي برگزار مي شود، خطاب به آل سعود گفت:‌ کمي شرف داشته باشيد و به حمله ددمنشانه خود عليه ملت مظلوم يمن پايان دهيد.

حضرت آيت الله مدرسي در ادامه اظهارات خود رژيم صهيونيستي را حامي تسليحاتي رژيم آل سعود معرفي کرد و گفت: صهيونيست ها به عربستان سعودي سلاح هايي داده اند که از نظر بين المللي ممنوع و غير قانوني است.

اين عالم رباني افزود: حمله سعودي به يمن، طرحي صهيونيستي است که توقف آن، نشان دهنده شکست حکام آل سعود در برابر ملت يمن بوده است.
وي در ادامه مجددا خطاب به حکام آل سعود گفت:‌ کمي به خود بياييد و با خود فکر کنيد و نزد خداوند به خاطر حمله به ملت مظلوم يمن که در آن مرتکب گناه کبيره اي شده ايد،‌ نزد خداوند متعال توبه کنيد.

حضرت آيت الله سيد «محمدتقي مدرسي» همچنين افزود: متأسفانه در ميان حاکميت سعودي، مردان خردمندي وجود ندارند که بنشينند و منطقي فکر کنند و براي سرنوشت کشورشان طرح و برنامه اي درست بريزند بلکه مي بينيم که آل سعود خود را تحويل طرح ها و برنامه هاي "جهنمي" صهيونيستي واگذار کرده اند.

اين فقيه شيعي گفت: آنچه که امروز در سوريه، عراق، يمن،‌ ليبي و ديگر کشورهاي منطقه در جريان است، به دليل طرح هاي صهيونيستي است که عربستان سعودي نيز در آن شرکت کرده است.

او ادامه داد: اکنون وظيفه علماي جهان اسلام است که به وظيفه خود در قبال يمن عمل کنند و با موضع گيري خود جلوي حملات سعودي به يمن را بگيرند، حملاتي که به رغم آغاز ماه رجب که يک ماه حرام است‌، اما ادامه داشته است



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , حوزه و دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله_مدرسی_آیت الله شیرازی_سید امیر قزوینی_علما_نجف_عربستان_شیعه_یمن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1394