استراحت مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین (عکس)

تیم مذاکره کننده ایران از اوایل تیرماه برای دستیابی به توافق احتمالی در هتل کوبورگ وین به سر می‌برد.

به گزارش تسنیم، توافق موقت ژنو (برنامه جامع مشترک) که در 30 ژوئن (9 تیر) به پایان می‌رسید تا 10  جولای (19 تیر) تمدید شده است تا فرصت بیشتری برای ادامه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 پدید آید.

هتل تاریخی پله کوبورگ محل مذاکرات است و تسنیم تصاویری از محل استراحت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در این هتل ارائه می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : یک شنبه 21 تير 1394
واکنش به «یک ایرانی را تهدید نکنید

در 24 ساعت گذشته رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه خود چه اروپایی‌ها، چه روس‌ها و چه آمریکایی‌ها از بگو مگوها و فریادهایی صحبت کرده‌اند که در جلسه دوشنبه شب گذشته ایران و 1+5 میان ظریف و وزیران خارجه طرف مقابل و نیز موگرینی صورت گرفته است.

ظریف در واکنش به تهدید فدریکا موگرینی در نشست که در مقابل مخالفت ایران با برداشته نشدن تحریم‌های تسلیحاتی گفت: «پس برویم خانه‌هایمان.» می‌گوید: «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید!» که در این لحظه سرگئی لاوروف نیز با اشاره دست می‌گوید، «و یک روس را



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: واکنش ظریف , عصبانی , مجدد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : پنج شنبه 18 تير 1394
دومین نشست عمومی وزاری خارجه ایران و 1+5 دقایقی پیش آغاز شد.

دومین نشست عمومی وزاری خارجه ایران و 1+5 دقایقی پیش آغاز شد.

 
گفتنی است؛ در نخستین نشست، وزرای خارجه به مرور آخرین وضعیت مذاکرات پرداخته و در خصوص برخی از مهمترین موضوعاتی که محل اختلاف است، بحث جدی صورت گرفت.
 
مقرر شد معاونان و سایر اعضای تیم بلافاصله به ادامه کار بر روی متون بپردازند.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: دومین نشست عمومی وزاری خارجه ایران و 1+5 , ظریف , مذاکرات نهایی , ایران , وین , ملت , هسته ای , احمدی نژاد , دولت , سیاست , امریکا , جان کری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : سه شنبه 16 تير 1394
احتمال ادامه مذاکرات تا پنجشنبه

خبرگزاری ایسنا: در حالی که قرار بود وزیر خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه در دیداری دوجانبه با همتای انگلیسی خود در گروه 1+5 دیدار کند این دیدار به خاطر طولانی شدن نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 به تاخیر افتاد.

سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف عصر روز دوشنبه یک روز مانده به پایان مهلت هفت روزه تمدید مذاکرات در هتل کوبورگ دیدار کردند.

این دومین دیدار ظریف و لاوروف طی دو هفته گذشته است.

محمد دریایی یکی از مقامات وزارت خارجه کشورمان که تیم مذاکره کننده هسته‌ای را همراهی می‌کند در صفحه توییتر خود نوشت: ما به مذاکرات حتی بعد از 9 جولای (18 تیر) ادامه می‌دهیم.

هم چنین دوشنبه شب یک دیپلمات ایرانی به خبرنگاران گفت که مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب یا بامداد پنجشنبه ادامه می‌یابد.

در عین حال مقامات آمریکایی نسبت به انجام مذاکرات تا 7 ژوئیه (16 تیر) تاکید دارند.

ایران و 1+5 در ژوئیه 2014 تصمیم به تمدید مذاکرات برای یک دوره هفت ماهه گرفتند که قرار بود اگر دو طرف ظرف چهارماه به نتیجه رسیدند پایان مذاکرات را اعلام کنند اما مذاکرات تا 30 ژوئن تمدید شد. در عین حال به خاطر استمرار مذاکرات و ادامه مباحث این احتمال که مجددا مذاکرات ادامه یابد ولو برای یک یا دوماه قابل پیش بینی بوده است اما تمدید دوباره مذاکرات مدت زمان اجرای توافق را طولانی تر خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : سه شنبه 16 تير 1394
ایتارتاس: فردا، اعلام توافق ایران و 1+5 در وین‎

ایگاه خبری انتخاب: یک دیپلمات اتریشی روز دوشنبه اعلام کرد مراسم اعلام قرارداد هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران، در صورت توافق دو طرف در مقر سازمان ملل در وین برگزار خواهد شد.

دیپلمات اتریشی گفت:‌ «یک اتاق ویژه در حال آماده شدن برای هفتم ژوئیه است. کنفرانس رسانه ای نیز احتمالا در مرکز همایش که کنار آن اتاق است برگزار خواهد شد».

این دیپلمات افزود: «امیدواریم این مراسم روز هفتم ژوئیه برگزار شود».

به گزارش ایتارتاس ؛ وزیران امور خارجه شش کشور قدرتمند که برای رسیدن به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران با این کشور مذاکره می کنند روز دوشنبه نشست هماهنگی خود را در وین آغاز کردند. این نشست پشت درهای بسته و بدون حضور نمایندگان ایران برگزار شد. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ظریف-مذاکرات -وین-اشتون-ایران-امریکا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : سه شنبه 16 تير 1394
واکنش حضرت آیت الله مکارم به سخنان رئیس جمهور در جمع ناجا

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از تابناک، یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام گفت: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سخن یکی از مسئولان در خصوص مسئولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی بیان کرد: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یکی از مسئولان محترم گفته بود که وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام بیان کرد: بیان این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و قوانین ما از اسلام برگرفته شده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه افراد جامعه اعم از پلیس و غیرپلیس موظف هستند که قوانین اسلام را اجرا کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در خصوص اجرای امر به معروف و نهى از منکر نیز طبق قرآن کریم همه مسلمین وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه بیان چنین سخنانی روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند، گفت: نباید زحماتى از سوی نیروی انتظامی در خصوص تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده نادیده گرفته شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: با بیان این سخنان چراغ سبزی برای افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف نشان داده می‌شود که گویا از این به بعد آزاد هستند و پلیس هم کاری به ایشان ندارد.

وی ادامه داد: آنها بدون این سخنان چه کارها که نمی‌کنند و وای به حالی که به این افراد چراغ سبز نیز نشان داده شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیدواریم نصیحت دوستانه ما پذیرفته شده و از تکرار چنین سخنانی پرهیز شود افزود: امیدواریم که به فرمایشات رهبر انقلاب که اخیرا خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند و آنگونه که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایت الله مکارم , ایران , حسن روحانی , ریاست جمهوری , حجاب , بازتاب , سخنان , سیاست , دین , مذهب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394
سردار سلیمانی: دوست دارم فرماندار سیستان شوم

ی در حاشیه این مراسم با برخی نمایندگان نیز گفت و گو کرد.

در همین رابطه حلیمه عالی نماینده مردم سیستان از گفت و گوی خود با سرلشکر سلیمانی در حاشیه حضور وی در مجلس خبر داد و بیان کرد: در این گفتگو مسائلی پیرامون منطقه و مشکلات آن بیان شد و سردار سلیمانی خواست تا برایش دعای شهادت کنیم.

عالی از علاقه سرلشکر سلیمانی به مردم سیستان خبر داد و گفت: ایشان در این گفت‌وگو ابراز علاقه ویژه به مردم سیستان نمود و بیان کرد «من به سیستان و مردم آن دیار تعلق خاطر دارم و آرزو دارم پس از اتمام ماموریتم اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد، فرماندار سیستان شوم و به مردم آن منطقه خدمت کنم.»

پیش‌تر سردار سلیمانی در زمان نبردهای سنگین با گروه داعش در عراق و به خصوص سوریه در پاسخ به این سوال که در این روزهای سنگین نبرد بیشترین توسل را به کدام شهید دارد، گفته است به شهید حاج قاسم میرحسینی، قائم مقام خودش در لشکر ۴۱ ثارالله از دیار سیستان بیشترین توسل را دارد به گونه‌ای که هر وقت نام این شهید را بر زبان می‌آورد متحول و منقلب می‌شود.

بی‌شک راز علاقه و تعلق خاطر این سردار رشید به مردم سیستان و آرزوی خدمت رسانی به آنها ارتباطی به یار و همرزم شهیدش "حاج قاسم میرحسینی" از دیار مردمان مظلوم سیستان دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سردار سلیمانی , سیستان و بلوچستان , سید امیر قزوینی , ایران , فرماند , لشکر , شیعه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1394
آيت الله مدرسي خطاب به آل سعود: کمي شرف داشته باشيد

حضرت آيت الله سيد «محمدتقي مدرسي» از مراجع تقليد عراق طي اظهاراتي شديد اللحن رژيم آل سعود را مورد انتقاد قرار داد.

اين فقيه شيعه در سخنراني هفتگي خود که در روز پنج شنبه هر هفته در دفترش در شهر کربلاي معلي برگزار مي شود، خطاب به آل سعود گفت:‌ کمي شرف داشته باشيد و به حمله ددمنشانه خود عليه ملت مظلوم يمن پايان دهيد.

حضرت آيت الله مدرسي در ادامه اظهارات خود رژيم صهيونيستي را حامي تسليحاتي رژيم آل سعود معرفي کرد و گفت: صهيونيست ها به عربستان سعودي سلاح هايي داده اند که از نظر بين المللي ممنوع و غير قانوني است.

اين عالم رباني افزود: حمله سعودي به يمن، طرحي صهيونيستي است که توقف آن، نشان دهنده شکست حکام آل سعود در برابر ملت يمن بوده است.
وي در ادامه مجددا خطاب به حکام آل سعود گفت:‌ کمي به خود بياييد و با خود فکر کنيد و نزد خداوند به خاطر حمله به ملت مظلوم يمن که در آن مرتکب گناه کبيره اي شده ايد،‌ نزد خداوند متعال توبه کنيد.

حضرت آيت الله سيد «محمدتقي مدرسي» همچنين افزود: متأسفانه در ميان حاکميت سعودي، مردان خردمندي وجود ندارند که بنشينند و منطقي فکر کنند و براي سرنوشت کشورشان طرح و برنامه اي درست بريزند بلکه مي بينيم که آل سعود خود را تحويل طرح ها و برنامه هاي "جهنمي" صهيونيستي واگذار کرده اند.

اين فقيه شيعي گفت: آنچه که امروز در سوريه، عراق، يمن،‌ ليبي و ديگر کشورهاي منطقه در جريان است، به دليل طرح هاي صهيونيستي است که عربستان سعودي نيز در آن شرکت کرده است.

او ادامه داد: اکنون وظيفه علماي جهان اسلام است که به وظيفه خود در قبال يمن عمل کنند و با موضع گيري خود جلوي حملات سعودي به يمن را بگيرند، حملاتي که به رغم آغاز ماه رجب که يک ماه حرام است‌، اما ادامه داشته است



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , حوزه و دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله_مدرسی_آیت الله شیرازی_سید امیر قزوینی_علما_نجف_عربستان_شیعه_یمن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : جمعه 11 ارديبهشت 1394
در آمد سالانه عربستان از حجاج ایرای

در ماه های گذشته روابط ایران و عربستان به دلایل مختلف از جمله کارشکنی عربستان در اوپک و پایین نگهداشتن قیمت نفت و حمله نظامی عربستان به یمن رو به تیرگی رفته است و حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در این کشور در هفته گذشته تیر خلاصی بر روابط زد.

 اما در این میان بحثی که در روزهای گذشته مطرح شده تحریم عربستان و تحریم حج است؛ موضوعی که از سوی تعدادی از مراجع، روحانیون ، نمایندگان مجلس، رسانه ها و بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی مطرح شده است و هر لحظه به تعداد حامیان آن افزوده می شود.

بسیاری به خصوص کاربران شبکه های اجتماعی این روزها معتقدند ایران بهتر است باتوجه به اتفاقاتی که افتاده است حداقل اعزام حجاج برای حج عمره را متوقف و تحریم کند تا کشورعربستان در سیاست های خود و عملکردش نسبت به ایران تجدید نظر کند. اما در این بین سوالی که مطرح می شود این است که حجاج اعزامی ایران به عمره و حج واجب سالانه چقدر درآمد برای کشور عربستان به همراه دارند؟

براساس آمارهای رسمی سازمان حج و زیارت که مدتی قبل هم اوحدی رئیس این سازمان در مصاحبه ای آن ها را دوباره مورد تایید قرار داد، به صورت میانگین در سال های گذشته 500 هزار نفر ایرانی هر سال به سفر حج عمره رفته و 100 هزار نفر نیز به حج واجب مشرف شده اند و این عداد یعنی سالانه حدود 600 هزار نفر از ایران راهی خانه خدا می شوند تا در مراسم حج عمره و حج واجب شرکت کنند؛ زائرانی که سالانه درآمد بسیار زیادی برای این کشور به همراه دارند.

براساس آمارها و ارقام اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت هم اکنون قیمت اعزام حجاج به حج عمره بین یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد و قیمت امتیاز اعزام زائران به حج واجب هم 9 میلیون و تومان تا 12 میلیون و 700 تومان است که قیمت ها باتوجه به نوع خدمات، هتل و.... متفاوت است.

اما در این میان باتوجه به اعداد بالا با یک ضرب و جمع می توان تا حدودی به درآمد کشور عربستان از سفر زائران ایرانی پی برد. اگر سالانه عدد میانگین اعزام ایرانی ها به حج عمره یعنی 500 هزار نفر را در عدد 2 میلیون و 250 هزار تومان ( میانگین عدد یک میلون و 700 هزار تومان 2 میلون و 800 هزار تومان هزینه سفر عمره) ضرب کنیم به عدد یک هزار و 125 میلیارد تومان می رسیم که در واقع گردش مالی اعزام زائران و پول ثبت نام آن ها برای حج عمره است. اعدادی که تقریبا بیش از 70 درصد آن یعنی 787 میلیارد تومان آن به جیب سعودی ها می رود. زیرا علاوه بر هتل و برگزاری و.... آن ها 50 درصد اعزام مسافران را نیز با پروازهای خود در قرار دادها برعهده گرفته اند.

حالا اگر به این عدد میزان درآمد کشور عربستان از اعزام حجاج واجب ایرانی را هم اضافه کنیم در مجموع به درآمدی بیش از 1500 میلیارد تومان خواهیم رسید. درآمدی که شاید اعداد آن در مقایسه با درآمدهای نفتی عربستان چندان نباشد اما در مقایسه با خود عدد نسبتا بزرگ است، عددی که باید به آن میزان مخارج حجاج و پولی که در این کشور هزینه می کنند را نیز اضافه کرد. اما در این میان و با همه این ها باید دید ایران اقدامی برای تحریم حج عمره و واجب و لغو اعزام زائران به عربستان انجام خواهد داد.

براساس آمارهای سازمان حج و زیارت در شرایط کنونی 8 میلیون نفر در نوبت حج عمره و 1.5 میلیون نفر در نوبت حج واجب هستند که براساس پیش بینی ها و در صورت مساعد بودن شرایط به ترتیب در 16 سال و 10 سال آینده به مکه مکرمه اعزام خواهند شد. مسئولان ایرانی سازمان حج و زیارت این روزها در شرایطی در وضعیت تصمیم گیری برای لغو پروازها و تحرم سفر حج قرار گرفته اند که پیش از این نیز یک بار اعزام زائران ایران به مکه در سال 1367 و بعد از حمله به زائران ایرانی و شهادت تعدادی از زائران در عربستان لغو شده بود. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , عتبات , ,
:: برچسب‌ها: عتبات , درامد , سالانه , حج , ایرانی , سیدامیر قزوینی , سید علی حسینی , سید امیر قزوینی , سیدامیر قزوینی , حجاج ایرانی , سفر , سازمان حج و زیارت , توقیف رفتن به حج , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : یک شنبه 23 فروردين 1394
ممانعت عربستان از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده

هنوز معلوم نیست ‌علت این اقدام عجیب عربستانی‌ها چه بوده و آیا مشکل این پرواز حل خواهد شد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره ۱۵۱۶ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. 

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ ۷۴۷ ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند. 

یکی از مسئولان فرودگاه اصفهان در این باره به خبرنگار» تابناک» می‌گوید: پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشور عربستان از ورود هواپیمای ایرانی جلوگیری کرد، هواپیمای زائران ایرانی به فرودگاه اصفهان بازگشت و رایزنی‌ها‌ برای انجام آن آغاز شد که تا این لحظه از نتیجه آن اطلاعی ‌نداریم.

 
 

وی با تأکید بر اینکه هنوز اطلاعی از چرایی ممانعت عربستانی‌ها از انجام این پرواز ندارد، می‌افزاید: تقریبا یک ساعت از زمان پرواز گذشته بود که متوجه ممانعت عربستانی‌ها شدیم، ولی توضیحی در این باره دریافت نکرده‌ایم؛ البته هواپیما از نظر فنی مشکلی ندارد و هم اکنون در فرودگاه اصفهان آماده تکرار پرواز به سمت جده است. 

گفتنی است، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته و در پی انتشار خبر تجاوز دو پلیس فرودگاه جده به نوجوانان ایرانی، موجی از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش‌های مختلف، برخی از مردم با راه اندازی کمپین‌های اینترنتی، خواستار لغو پروازهای عمره به مقصد این کشور شدند. 

بر این اساس ممکن است ممانعت عربستانی‌ها از انجام این پرواز، نوعی شیطنت در واکنش به برملا شدن رسوایی رقم خورده در فرودگاه بین‌المللی جده به نظر برسد؛ حدسی که ممکن است با اعلام دلایل مسئولان هواپیمایی عربستان برای ممانعت از ورود پرواز اصفهانی‌ رنگ ببازد. 

تکمیلی: عربستانی گفتند که هواپیما استاندارد اتحادیه اروپا را ندارد

در پی درج این خبر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص علت ممانعت عربستانی‌ها از ورود پرواز زائران اصفهانی گفت: سازمان هواپیمایی کشور عربستان اعلام کرده ‌به هواپیماهایی که استاندارد اتحادیه اروپا را نداشته باشند، اجازه فرود در فرودگاه‌های عربستان را نمی‌دهد. 

وی افزود: بر همین اساس یک فروند هواپیما که حامل زائران ایرانی بود، به علت نداشتن استاندارد لازم توسط عربستان به کشور بازگردانده شد. 

اوحدی در پایان گفت: زائران این پرواز امروز با برنامه‌ریزی انجام شده، به وسیله یک هواپیمای دیگر دوباره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/489549/%D9%85%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%AF%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C © www.tabnak.ir



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ممانعت عربستان از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده , ایران , عربستان , سید امیر قزوینی , گوگل , سرچ , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1394
واکنش وزیر ارشاد از خبر انتقاد مراجع به موسیقی در ایران

زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص انتقاد مراجع عظام تقلید از عملکرد وزارت ارشاد گفت: برای مراجع تقلید روشن شده است که تک خوانی زنان در کار نبوده است.

علی جنتی روز جمعه در حاشیه مراسم ختم همسر آیت الله خاتمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه انتقاداتی که مراجع تقلید در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به عملکرد وزارت ارشاد داشتند چه بوده و به کجا رسیده است، گفت: مشکلی نبوده و برای آقایان مراجع روشن شده که تک خوانی زنان در کار نبوده است.

وی در پاسخ به سئوالی در این خصوص که انتقادات مراجع به بحث حوزه کتاب چه بوده است، گفت: در این رابطه فعلا صحبتی نمی کنم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی , وزیر ارشاد , تک خوانی , علما , مرجعیت , سید امیرحسینی , سیدامیر قزوینی , سید امیر قزوینی , تک خوانی , ارشاد , امر به معروف , ایران , سنتی , موسیقی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1394
واکنش فرانسه به سخنان اخیر رهبر انقلاب

وزیر خارجه فرانسه خواسته مقام معظم رهبری در مورد برداشته شدن یک‌باره همه تحریم‌ها را نشان دهنده باقی ماندن راه زیادی تا دستیابی به یک توافق نهایی دانست.

لوران فابیوس در واکنش به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در مورد برداشته شدن یک‌باره همه تحریم‌ها اظهار کرد: موضوعاتی به خصوص در مورد نحوه و روند برداشته شدن تحریم اقتصادی باقی مانده است که دو طرف در مورد آن به توافق نرسیده‌اند و سخنان رهبری ایران نیز در واقع نشان دهنده آن است که هنوز کار زیادی برای دستیابی به یک توافق نهایی پیش‌رو داریم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با توافق هسته‌ای اعلام کرد که هم اکنون نه به توافق به دست آمده مخالف است و نه از آن حمایت می‌کند و خواستار برداشته شدن همه تحریم‌ها در هنگام به دست آمدن توافق نهایی شد.

فابیوس تصریح کرد: ما همان روندی را که از ابتدای مذاکرات داشته‌ایم ادامه می‌دهیم که بی‌شک سازنده است.

او ادامه داد:‌ در صورت امکان خواستار دستیابی به یک توافق نهایی هستیم، اما توافق نهایی باید کاملا شفاف بوده و نکته مبهمی نداشته باشد. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: فرانسه , واکنش , رهبر , انقلاب , سیدامیرقزوینی , ایران , بمب , اتم , امروز , خبر , رهبری , اقتدار , انرژی هسته ای ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1394
مراسم ختم سید محمد خاتمی

در این مراسم افرادی چون اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور،‌ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چیت‌چیان وزیر نیرو، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، مصطفی معین، مرتضی حاجی، احمد توکلی، عبدالله نوری، کمال خرازی، حجت الاسلام و المسلمین هادی خامنه‌ای، عبد الله جاسبی، بهزاد نبوی، آیت الله موسوی بجنوردی، حسن بیادی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی، ابراهیم یزدی، هاشمی استاندار تهران، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، حجتی وزیر جهادکشاورزی، سورنا ستاری‌فر معاون علمی رییس‌جمهور، محمدرضا عارف، آیت‌الله ری شهری، فرهادی وزیر علوم، ‌نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن، علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی... حضور داشتند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سید محمد خاتمی , مراسم ختم , سید حسین خمینی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : جمعه 21 فروردين 1394
استقبال عجیب حسن روحانی از اردوغان



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394
بازگشت تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

دادگاهی در اتحادیه اروپا بر اساس ارایه زمینه های قانونی تازه تحریمهای اروپا علیه یک بانک و 32 شرکت مرتبط با کشتیرانی ایران را بازگرداند حالا بازم به نظر شما باید بگوییم مذاکره؟



:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سید امیر قزوینی سید امیرعلی قزوینی حسن روحانی محمد جواد ظریف ایران تحریم اتحادیه اروپا امریکا جوانان باراک اوباما ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سید علی حسینی
تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد